Odborníci by s nami určite súhlasili. Spánok je kľúčovým aspektom zdravého životného štýlu. Telo sa počas neho zbavuje toxických látok, regeneruje tkanivá, naberá novú silu a tiež rozvíja činnosť mozgu. Ideálna dĺžka spánku u dospelých sa udáva medzi 7 a 8 hodinami. Nezáleží však len na dĺžke, ale aj na jeho kvalite.

 

Toto je našich 7 tipov ako sa vyspať do ružova:

1) Približne 8 hodín pred spaním sa vyhýbajte kofeínu.

Tak dlho môže trvať doba, kým telo kofeín odbúra. Niekomu môže stačiť 6 až 7 hodín. Aj keď máte pocit, že na vás večerná káva nemá žiadny vplyv, napriek tomu vám narušuje produkciu hormónov a odďaľuje či znemožňuje hlbokú fázu spánku.

2) Aspoň 2 až 3 hodiny pred spaním už vôbec nejedzte a nepite veľké množstvo tekutín.

Jedlo pred spaním spúšťa všetky tráviace procesy a skracuje sa tak čas na regeneráciu tela. Večera by mala byť skôr ľahšia, aby nezaťažila trávenie, vyhnite sa cukru, tučným a ostrým jedlám, ale aj veľkému množstvu vlákniny. Pitný režim si rozdeľte do pravidelných dávok v priebehu dňa, večerné prelievanie sa kanvicou obľúbeného čaju vám môže narušiť spánok akútnou potrebou ísť na záchod :)

3) Podporte spánok doplnkami stravy.

V prírode nájdeme veľa rastlín obsahujúcich látky, ktoré navodzujú relaxáciu, upokoja telo i myseľ a pomôžu vám ľahšie zaspať. Množstvo z nich nájdete aj u nás v sekcii Spánok a relaxácia.

4) Vyhýbajte sa jasnému svetlu.

A to najmä tomu, ktoré vyžarujú telefóny, počítače a televízie. Nemusíte si hneď kupovať okuliare na blokáciu modrého svetla, hoci to odporúčame, ale môžete po západe slnka skúsiť doma svietiť len tlmenými svetlami, pokiaľ možno v teplých odtieňoch, vyhýbajte sa LED žiarovkám s jasným bielym svetlom. Skúste si doma urobiť večernú romantiku vo svetle sviečok :) Uvidíte sami po pár dňoch, či ste skôr unavení.

spánek
Spánok je kľúčovým aspektom zdravého životného štýlu.

5) Vyvetrajte a zatemnite miestnosť.

Do izby, v ktorej spíte, pustite pred spaním čerstvý vzduch a pokojne nechajte pootvorené okno. Ideálna teplota v miestnosti sa pohybuje okolo 18 až 20 stupňov, niekomu vyhovuje o pár stupňov menej či viac, v závislosti na oblečení a typu prikrývky. V spálni sa snažte mať maximálne ticho a tiež tmu, aby sa prirodzene vyplavoval spánkový hormón melatonín.

6) Vypnite myšlienky.

Aby ste v posteli nemysleli na všetky úlohy a povinnosti, ktoré vás čakajú, skúste si večer všetko v pokoji premyslieť a kľudne aj spísať, potom už tieto myšlienky z hlavy vypustite, vezmite si svoju obľúbenú knihu a nechajte sa vtiahnuť do jej deja. Ak nie ste čitateľ, pustite si napríklad obľúbenú pokojnú hudbu alebo meditujte. Čokoľvek, čo vám navodí upokojenie mysle.

7) Vytvorte si rutinu.

Pravidelný režim je to najlepšie, čo môžete svojmu telu dať, či už ide o spánok, stravu alebo pohyb. Nastavte si svoju vlastnú predspánkovú rutinu a dodržujte ju každý deň, ideálne v rovnakom čase.

Dobrú noc!

Tím Vitamino

Vernostný program

Získajte špeciálne ceny pre registrovaných zákazníkov, zbierajte body za objednávky a nakupujte tak svoje obľúbené produkty lacnejšie.